Underbar dag

Imorse vaknade jag tidigt var juh tvungen att gå upp då  skulle iväg och jobba. fick börja med att skrapa rutorna på bilen det är inte vad jag jag vill göra en morgon i maj men men. det var iaf skit kallt tidigt imorse men sen blev det jätte fint väder på dan vilket är underbar älskar när solen skiner och det är blå himmel=)
Dagen på jobbet gick fort Luna och Aico var hemma med anders och latade sig tils han skulle iväg till en kompis.. men dom är bra på att sova och bara lata sig när dom är hemma=) hundarna älskar det Luna ligger mer än gärna kvar i sängen när jag åker till jobbet eftersom hon itne alls tycker om att åka bil så imorse kröp hon ner och gömde sig bakom anders hon är så söt när hon gör så och låtsas vara jätte trött haha.

Efter jobbet var jag på toppen humör eftersom jag skulle hem till mina underbara hundar och njuta av det underbara vädret tillsammans med dom=) men på vägen hem kom jag på den förbannade jävla tvätt tiden vi hade bokat det gjorde mig itne fullt lika glad men skönt att få det gjort innan helgen=)

Men innan vi skulle tvätta skulle jag hämta anders och vad händer när vi är påväg hem jo bromsarna på bilen slutade helt plötsligt att fungera väldigt skumt. det höll på att hända en olycklig olycka eftersom bilarna framför stog stilla men allt gick bra iaf. sen för att kunna bromsa va de bara att trycka bromsen i botten och sen upp igen och bromsa lite till då först tog bromsarna lite iaf. ville inte fortsätta köra så så vi svängde av och stannade på en parkering å kollade om det läckte bromsvätska någonstan men kunde itne se något så efter att ha "pumpat" bromsen lite så helt plötsligt fungerade bromsarna och vi kunde åka hem igen=)
Vågar dock inte lita helt på att bromsarna fungerar ännu så blir till att ta det lungt om jag måste använda bilen..

När vi äntligen kom hem var det tvätt dags det gick lika bra som vanligt sen lagade älsklingen mat till mig som var riktigt god=) sen har det bara blivit en lugn härlig kväll framför tv:n

Nu ska jag nog snart sova så jag orkar med hela dagen imorgon=) hoppas på roliga saker=)

Puss å kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0